Tuesday, January 27, 2009

Destinasiku : Ipoh to Shah Alam

Salam

Pada hari jumaat lepas bersamaan 23 January, aku membuat satu perjalanan yang adventure pada diriku yang pertama kalinya di tanah semenanjung ini. Aku pulang ke Shah Alam dengan moto SS2 JFE9651 ku itu dari Ipoh seorang diri. Perjalanan aku mengambil masa 2 jam 50 min, dengan purata kelajuan 110kmh/j jer. Dari Ipoh 4 ptg, sampai Shah Alam 6.50 ptg. 3 kali stop kat perhentian isi minyak. RM16 semuanya.

Sabtu,aku jalan2 kat shah alam, amik barang2 aku kat rumah kawan dan pada hari ahadnya pulak,aku balik ke Ipoh lagi. Aku berangkat dari Shah Alam seksyen 13 pada pukul 12tgh hari ikut highway Guthrie.Kali ni aku lebih laju lagi, purata 130kmh/j aku sampai dalam pukul 2.20pm di gopeng,2.35pm sampai Ipoh. 3 kali stop jugak, minyak RM18. Sampai Ipoh, aku gerak ke Beruas dalam 70km dari Ipoh.Lepak lepak kat situ, then pukul 5pm aku chow balik ke Ipoh sampai 7 lebih..sampai umah mandi terus tido. Memang penat gilerrrrrrrrr time tu..lenguh satu badan dibuatnya..dengan resdung aku time tu,ubat plak tinggal kat ipoh.. 2 hari kat Shah Alam makan ubat pe pun x efek..terpaksa la menahan sampai la balik ke Ipoh baru ok lepas tido malam tu.. tapi iutlah pengalaman aku berjalan jauh menggunakan moto JFE9651 aku itu..boleh la dibuat cerita dalam blog yang lama bersawang ni..

No comments:

Post a Comment