Friday, January 16, 2009

Praktikal baru bermula..

Salam

Minggu ini minggu pertama aku start praktikal di tempat baru iaitu Jabatan Belia & Sukan Negeri Perak. Setelah 2 minggu aku praktikal di Wilderness Centre Langkawi akhirnya kami diarahkan oleh fakulti untuk melaporkan diri ke JBS Perak.

Perubahan
Daripada Outdoor Recreation, kami sangat aktif di WC Langkawi. Ada kelas Swimming, kelas Tali, Kelas Risk Analysis Manangement & Systematic, berbasikal pusing Langkawi. Baru minggu pertama di WC tapi sudah banyak yang kami pelajari.Jika diteruskan lagi, kami telahpun membuat membincangkan dan buat planning,preparation untuk program "Reece Langkawi Islands 10 Days Trip"-berkayak menggelilingi pulau-pulau di Langkawi untuk reece tempat-tempat camping samada masih boleh atau tidak digunakkan untuk program pada tahun ini. Dan kami juga akan dibawa ke Pulau Tuba untuk membantu dalam program English Learning Program (ELP) di sekolah-sekolah di sana. Tapi semuanya harus dilupakan kerana dah berpindah tempat praktikal.

Di JBS pulak, ini minggu pertama aku disini. Kerja? xde langsung. Setakat ini aku xde wat apa2 pun..mintak kerja pun pegawai cakap xde kerja lagi...nak isi buku log camne? kosong la...buat2 la busy...online..tgk movie kat laptop. tu je la kerja..dari active person to passive person dah aku...huhuhuhu...sepatutnya kerja ini sesuai dengan budak Sport Management minor B. Tapi kami yang laparkan rekreasi ini telahpun dirundung malang..

Namun,Allah maha besar dan maha kuasa..kita merancang DIA yang menentukan.Mungkin ada hikmah disebaliknya..kita jer x tau..aku terima seadaannya dan aku akan bekerja dengan sebaiknnya.

aku yang pasif,

Apize

1 comment:

  1. aku pun simpati dengan cerita korang. dengar cerita mula-mula mmg best tapi bila jadi macam ni aku pun tumpang sedih. tak ape lah setiap apa yang berlaku ada hikmahnya..
    aku pun xberapa sangat kat sini. just uruskan pakej-pakej yang biasa aku buat tu.

    ReplyDelete