Saturday, September 27, 2008

Puasa ke 26- Kuching destinasiku


Hari ni cukup 26 hari kita berpuasa...alhamdulillah tiada apa2 masalah besar berlaku...masalah kecil memang biasa la bagi kita..

Dari semalam aku tak tido sbb format laptop baru mus..selesai jer baru aku packing barang2 aku. Hari ni perjalanan aku agak jauh..beribu batu..bermula pada awal pagi ke KLSentral dan terus ke LCCT..masa tu perjalanan lancar..x jam seperti yang di sangka..

Tiba di LCCT, peh..punya ramai org...dengan keadaan LCCT tu tengah di renovate, makin sempit lah ruang di situ.. jam menunjukkan 11.45am.."Kuching- 12.55pm- Open - bila terpapar jer kat skrin menandakan kaunter buka,aku bergegas ke kaunter R39...punya lah laju..ingatkan dalam golongan 10 orang pertama datang, rupa2nya...dah ramai menunggu di situ...ada lebih kurang 150 org dah pun berbaris...memang sesak gile...tambahan pulak kaunter sebelah kiri dan kanan juga penuh...dah macam sardin dalam tin..kuah je xde

jam menunjukkan 12.15pm...aku masih ada setengah jalan lagi nak sampai ke kaunter check in..masa tu dari jauh aku melihat seorang kawan aku yang baru lepas abis check in barang dia..dengan muka tensionnya, dia mengadu kat aku " aku dah tunggu dari pukul 10.30am, baru dapat check in skrg!" aku tanya.."flight ko pukul berapa?" dia jawab, sepatutnya 11.45am..tapi delay la sbb x semua lagi check in...dia pun berlalu pergi..aku pun meneruskan penantian ku itu..

tepat 1.10pm aku selesai urusan check in...(8.9kg berat bag camping aku)..dan pergerakkan seterusnya ke Terminal 2 untuk naik flight..1.15pm aku dah di dalam flight. duduk di bahagian belakang kapal terbang air asia AK5208 to Kuching..aku labuhkan punggungku ke atas kerusi dan terus tido sbb mengantuk sgt..aku terbangun ketika flight bergerak..baru nak bertolak...jam ketika itu menunjukkan 2.01pm.. delay la flight aku..dari 12.55pm ke 2.o1pm...pastu aku sambung balik tido..

3.45pm-sampai di Airport Kuching, aku berasa sangat bersemangat. ini kerana sudah lebih 2 tahun aku tak menjejakkan kaki ke Kuching..(semenjak part 6 diploma dulu)..rindu dengan bandar kuching..adik aku menunggu di luar dan kami terus balik ke rumah pak ngah aku...jam menunjukkan pukul 4.30pm ketika sampai ke rumah. sampai jer aku terus merebahkan badan aku ke sofa di ruang tamu...penat dan mengantuk...

Tepat pukul 5ptg, telefon aku berdering,kekasihku mengajak aku berbuka sama, aku pun pegi la ke bandar kuching dengan menaikki scooter nitro milik pak ngah aku..rasa best pulak scooter tu...selesa dan besar..cam naik big bike..6.39pm-aku berbuka dengan air coklet yang aku beli tadi..ini kerana time tu kami mencari tempat untuk berbuka tapi semua restoran dah full..dan kami bertekad untuk berbuka kat KFC Sarawak Plaza jer...tu pun lambat sikit sbb kena tunggu org lain abis makan. Lepas jer makan, jalan2 kejap dan kami mengambil haluan masing2..

Pukul 8.30pm, aku terus gerak ke Petra Jaya Kuching. aku call kawan baik aku,cantek..dia ada kat umah..aku pun terus pecut ke rumahnya...bermacam2 topik di ceritakan dalam perbualan kami..maklum lah dah lama x jumpa..pukul 11pm, aku pun balik ke rumah...11.30pm-lepas mandi, aku terus jer online..sekarang pukul 1.15 dah...tapi aku x tido lagi... mata pun dah mengantuk ni...memang penat hari ini..hari yg sangat panjang bagi ku..tapi aku enjoy..itu saja coretan aku untuk puasa ke 26.

8 comments:

  1. selamat hari raya...
    slamat pulang ke khucing

    ReplyDelete
  2. waaa..............
    bestnye die.............
    dh sampai kuching............
    tp x adil lh...........
    awlnye berbuka...........
    kat sini kul 7 br berbuka..........
    ape2 pown..........
    selamat hary raya,,,,,,,,,,
    maaf zahir n batin k

    ReplyDelete
  3. Selamat Hari Raya !
    Maaf zahir dan batin.
    Btw, update my blog.
    My nu one is http://gwestella-lyth.blogspot.com
    mek sure u visit there alright?
    bah bah......

    ReplyDelete
  4. slmt hari raye pis...
    mtk maaf bnyk2...halalkn mkn minum aku...snang2 jemput la beraya kt umah...


    salam perjalanan...

    ReplyDelete
  5. pulang pun cita dah abis...
    raya pun cita bila gik....?
    hehehhehehehe....

    ReplyDelete
  6. huhuhu... selamat menyepi ...
    lama tak dgr dalam blog...
    ish2... jgn taya lama-lama nanti rugi bayar celcom broadband

    ReplyDelete
  7. haha...sorry busy ah ngan asigmnt & researchh...nak online pun x sempat update blog..rugi jer ada broadband..haha

    ReplyDelete
  8. abglong.. kmk bok ngrugak entry zmn menseya ktk...hahah..
    ur pakngah is my papa...haha...

    dah tuka kaler dah skuter ya..heheh

    ReplyDelete